Bron: Johannes Selbach · April 28, 2020
Search engine optimization (SEO) kan zeer gecompliceerd worden, wanneer u geen duidelijk plan hebt gemaakt. De volgende tips helpen u om uw SEO-campagnes efficiënter uit te voeren.

1. Begin zo snel mogelijk met uw SEO-werk.
Sommige bedrijven investeren maanden om goede inhoud voor hun publiek te creëren. Dat is een goede zaak. Goede inhoud alleen zal u echter niet helpen als zoekmachines en uw doelgroep deze niet kunnen vinden.
2. Begin met zoekwoorden met weinig concurrentie.
Als uw website nog geen hoge ranking heeft voor andere zoekwoorden, is het belangrijk dat u begint met zoekwoorden met een lage concurrentie. Nieuwe websites krijgen geen hoge ranking voor concurrerende zoekwoorden. Oudere websites met veel links en hoge kwaliteit hebben een groot voordeel als het gaat om concurrerende zoekwoorden.
Als u begint met concurrerende zoekwoorden, duurt het extreem lang voordat u resultaten ziet. Begin met zeer lage concurrerende zoekwoorden die zeer gericht zijn. Met deze zoekwoorden is het veel gemakkelijker om resultaten te behalen. Zodra u een hoge ranking heeft voor zoekwoorden met een lage concurrentie, wordt het veel gemakkelijker om gerangschikt te worden voor meer concurrerende zoekwoorden.
De zoekwoorden tools in SEOprofiler helpen u om de zoekwoorden te vinden die het beste bij uw website passen.
3. Focus op bezoekers met de juiste intentie.
Zoekmachineoptimalisatie gaat over het creëren van inhoud en links die de juiste doelgroep aantrekken. De intentie van de zoeker is erg belangrijk. Als iemand op zoek is naar iets dat u niet aanbiedt, heeft het geen zin om vermeld te worden voor die zoekterm.
Focus op zoektermen die mensen aantrekken die bereid zijn geld uit te geven aan uw website. Door u te concentreren op deze gerichte zoekwoorden, bespaart u veel tijd en geld.
4. Controleer de ‘onzichtbare’ delen van uw website.
Veel ‘onzichtbare’ dingen op uw website kunnen van invloed zijn op de ranking van uw webpagina’s. De meest voor de hand liggende dingen zijn webpagina-titels, metabeschrijvingen, de alternatieve teksten van afbeeldingen, enz.
Al deze zaken kunnen van invloed zijn op de positie van een webpagina op de pagina’s met zoekresultaten. Andere dingen zoals de HTTP-responscode die een webpagina verzendt, kunnen zoekmachines van uw website blokkeren.
SEOprofiler biedt veel tools die u helpen deze elementen te optimaliseren. De Top 10 Optimizer-tool helpt u bijvoorbeeld om de verschillende delen van een webpagina te optimaliseren, zodat deze goed scoort voor de gekozen zoekterm.
De website audit tool identificeert technische fouten die een negatieve impact hebben op uw ranking. De audit tool van de website laat u ook zien hoe u deze fouten kunt corrigeren.
5. Werk aan externe EN interne links.
De links van andere andere websites die naar uw eigen website verwijzen, zijn een van de belangrijkste factoren in het ranking-algoritme van Google. In het verleden was het mogelijk om een hoge ranking te krijgen door zoveel mogelijk links te krijgen. Deze tijden zijn voorbij.
Tegenwoordig heb je goede links nodig van gerelateerde websites. Een paar goede links zijn veel beter dan veel links van lage kwaliteit. De tools voor linkanalyse en de tools voor linkbuilding in SEOprofiler helpen u om de links naar uw website te verbeteren.
Naast de links van een externe website, moet u ook de interne links op uw site bekijken. Als de interne links op uw site de juiste woorden gebruiken, kunt u de rangschikking van uw webpagina’s voor deze woorden verbeteren.
6. Houd uw resultaten bij
Natuurlijk moet u uw resultaten volgen om erachter te komen of uw SEO-campagnes succesvol zijn of niet. Vergelijk je rankings met die van je concurrenten om erachter te komen welke strategie het beste werkt.
Verschillende zoekwoorden vereisen mogelijk verschillende strategieën. De Ranking Monitor in SEOprofiler helpt u bij het analyseren van de rankings van uw eigen webpagina’s en de rankings van uw concurrenten.
7. Spam niet
Het kan verleidelijk zijn om snelkoppelingen te gebruiken. Helaas krijgen al deze snelkoppelingen op uw website vroeg of laat een penalty door Google. Neem niet deel aan linkschema’s, koop geen links en prop geen zoekwoorden op uw webpagina’s.
Moderne algoritmen voor het rangschikken van zoekmachines zijn behoorlijk intelligent. Ze zijn goed in het herkennen van gemanipuleerde pagina’s. Spam niet. Focus op het produceren van inhoud die voldoet aan de behoeften van gerichte websitebezoekers. Dit zal tot veel betere resultaten leiden.
De tools in SEOprofiler helpen u om zo efficiënt mogelijk te werken.
Met de juiste tools kan zoekmachineoptimalisatie veel eenvoudiger zijn. SEOprofiler biedt u alles wat u nodig heeft om uw SEO-campagne zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. U kunt hier uw SEOprofiler-account aanmaken:
